Stuur een e-mail

Oefening Buik 1

Oefening Buik 1
01/06/2015 TEAM UNGO
Triggerpoint Oefening Buik 1 - UNGO

Buik (psoas)

Positie: liggend op je buik
Benodigdheden: single ball, yogamat

De Psoas is een diep liggende spier die van je rug en naar je bovenbeen loopt. Een verkorting van deze spier kan oa. lage rugpijn voorzaken. Omdat de spier wat dieper in het lichaam zit is hij wat lastiger te vinden.

Neem het punt halverwege tussen je navel en heup en plaats de bal ±2,5 cm lager. Ga op de bal liggen en zoek het exacte punt op. Het kan wat lastig zijn maar je voelt het geheid als je goed zit. Als je het punt hebt ga je eerst ontspannen languit liggen.
Plaats vervolgens je onderarmen op de grond zodat je borst van de grond komt. Trek jezelf een klein stukje naar voren zodat de druk van de bal op de psoas intensiever wordt. Lift je been aan de kant van de bal en maak een op en neer beweging met je been. Blijf ademhalen!

Wij geloven dat ontspanning van lichaam en geest ons helpt de juiste keuzes te maken in het leven. En dat je met simpele middelen grote resultaten kunt bereiken. Tijd voor ontspanning.

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.